
visuele identiteit
Voor het woordlogo gebruikten we een geometrisch lettertype omwille van haar optimistisch en veelzijdig karakter. Een logosymbool, complementair kleurenschema, elegante typografie, illustraties en iconen maken de beeldtaal compleet en vormen de basis van Makkr’s website.
De krullende ‘a’ in het logo symboliseert de handtekening onder het wooncontract. De krabbel werd het terugkerende merkelement binnen de beeldtaal.



flexibel merksysteem
Met het logosymbool, iconen en illustraties, elk met herkenbare lijn, ontwikkelden we een merksysteem dat flexibel gebruikt kan worden in verschillende media, formaten en toepassingen.
visuele hiërachie
Voor een user interface met logische visuele hiërarchie en gestructureerde informatie gebruikten we een combinatie van twee lettertypes, iconen en kleur.


iconografie
We creëerden makkelijk te interpreteren iconen die de veelheid aan informatie snel scanbaar en overzichtelijk maken.
mascotte
We creëerden het Makkr-personage om gebruikers te begeleiden bij het ontwerpproces van hun woningsite. Hij maakt deel uit van een reeks monochrome illustraties die tips en praktische inzichten voorzien.


DO IT YOURSELF
Sfeerbeelden van gewone mensen die zelf initiatief nemen onderstrepen de DIY-filosofie van Makkr.

gepersonaliseerd
Op de website vormt de ‘Jouw Makkr’-pagina één van de belangrijkste onderdelen. Dit is een gepersonaliseerde omgeving met alle informatie over de woning en een modulaire toolkit waarmee verkopers hun eigen woningsite kunnen ontwerpen.









In dit gedeelte stellen gebruikers hun unieke woningsite samen. Hier wordt de domeinnaam ingesteld en foto’s, informatie, documenten en een bezoekplanner toegevoegd. Via blokken en secties bepaalt de verkoper de volgorde en het ritme van de pagina.

boekingsmodule
Een ingebouwde boekingsmodule maakt het mogelijk om kijkdagen in te plannen en bezoekersstromen te beheren. Verkopers geven aan wanneer hun woning beschikbaar is voor bezichtiging, geïnteresseerden boeken een tijdslot via de woningsite.






