
visuele identiteit
We kregen de vraag om een merkidentiteit te ontwikkelen die het Cyclowax-product versterkt en niet onderdoet voor het stijlvolle imago van toonaangevende fietsmerken. De ruime letterspatiëring van het logo straalt snelheid en flow uit. Het kleurenpalet wordt gedomineerd door neutrale tonen, gecontrasteerd met felrode accenten.






duurzaam
Met onbewerkt karton, zwarte stickers en minimale bedrukking zijn we voor een duurzame uitstraling gegaan. Het logosymbool heeft een prominente plaats op de verpakking en prodcucten voor merkherkenning.
beleving
Cyclowax moet inspireren, daarom ligt de focus van het webontwerp op beleving. Met sterke foto’s, overzichtelijke productinformatie en vlotte navigatie streefden we naar een optimale gebruikerservaring op elk scherm.







my cyclowax
Met de web-based ‘Track your wax’-app worden afgelegde afstanden automatisch bijgehouden via Strava. Gebruikers ontvangen een reminder wanneer het tijd is om hun ketting opnieuw te waxen.





cyclowax community
Met Lidl-Trek en Greg Van Avermaet als ambassadeurs is Cyclowax uitgegroeid tot een vaste waarde in de sector, met een community die continu uitbreidt.





